Monday, August 31, 2009


Yesterday I felt like "I AM THE MAN!!"

I am not talking about being dominant or being top in bed, you pervert! I am talking about being a person who people can count on to and depend on. Maybe I am still not putting the words right. Anyway, that doesn't matter! The point is, I felt like "I AM THE MAN!" Hahaha...

So what happened?

In the morning, I made myself baked butter cake for the family. I basically forced myself. :P You see, I am a very lazy person! Baking a cake is very tedious! Imagine the flour, the sugar the eggs! I would've messed up the whole kitchen! Anyway, I managed to drag myself out of the bedroom and start baking a cake! And yes, I made it!

However, I didn't get to try my 'product' until today afternoon during tea time. And guess what?! It was not as tasty as I expect! Very dry and tasteless. Must be not enough sugar! And I blame the poor quality flour! Bwahahaha...

Anyway, my family still 'bagi muka' (tolerate) and finished one of the whole cake. Now only left another half. I guess they are just too hungry that they do not mind eating this poor quality cake. As for me, I eat only two slices and complaint like hell! Cannot! Must try to bake another time!

Then in the evening, I went shopping with the family. I had promised my sister to buy her a dress for her coming ROM. Yes, she is getting married soon. Gonna register next week and I think the wedding will be held 2 years later. :P We went to a shop. Forgot the name! And we chose some white dresses to let sister to try. Hmm... I think she tried 5 or 6 dresses. Then we finally decide to buy the one that we like most. A classic white dress with lace. And my sister looks elegantly gorgeous in it! Spent a few hundreds for the dress plus the white scarf!

Imagine when I took out my credit card from my wallet and passed it to the cashier, letting her swipe the card! Urgh...! I can feel my wallet is bleeding! Hahaha... The cashier even made me sign! Urgh! But come to think of it, it's for my sister! I should be glad! And yes, the sister was totally delighted. She even planted a kiss on my cheek for that gorgeous white dress! I bet the husband was jealous! Wakaka...

After that we went to have dinner in a Japanese Restaurant! The sister's future husband 'belanja'! Yay!

We later went to buy TV. Yes, the TV at home got burned yesterday. Actually that TV had been used for more than 10 years. And through out the years, daddy had sent it for repair a few times already. So I guess it is time to change a new one. Beside, the brother had been urging me to buy a new LCD TV. He said, with LCD TV, we can watch those movies we downloaded from the internet. But I know he wants to have the LCD TV so that he can play his games on the big wide screen!

Anyway, since the TV got burned, I guess it's fate that we need a new TV for home. So we walk into the shop (again forgot what name, BEST something...) and were amazed by those TVs on display. I have to admit I know nothing about TV. So, I let the brother and sister's beau to pick one. They finally pointed to the Panasonic 42" plasma TV. Alright, after telling the promoter our selected TV, I went to the cashier counter, took out my credit card again and let the cashier swipe! Urgh, again, wallet bleeding! But this one I am gonna pay by instalment! I am not that rich yet! :P

I was being consoled with the free gifts : A panasonic digital camera, a 2GB SD ram and also a RM300 voucher. I directly request to deduct the RM300 for the TV we bought and luckily it's acceptable! :D So the TV is cheaper by RM300. Yay!

Living for 20 over years, this is the first time, I ever bought such expensive stuff. And it is for the family. I feel proud! Walking out of the shop, I held my mom's hand, asking her happy or not! Of course, she said yes!

When we got home, the brother and the sister's future husband were busying installing the TV. Once done, the whole family sitting in the living enjoying the Astro with the newly-bought plasma TV. At that moment, I feel so contend. I feel very thankful! Daddy must have been proud of me as well! Finally, I can contribute something to my home.

Most importantly, I feel like "I AM THE MAN!!"


Alex said...

Yay! Ryan the Man!
Please belanja us ya next time :P

Chris said...

haha,,,, u r really man now.. :p

savante said...

Ooh sexy. Butter cake Ry.

108DestinyStar said...

yeah you are man of that day!!!how bout today?not man?